ראיון באתר כיכר השבת עם שמחה מרגליות, מנכ"ל משותף במקס דיגיטל במסגרת כתבה אודות דיגיטל מזוית פוליטית:
"…גם שמחה מרגליות, מנכ"ל שותף בחברת הפרסום "מקס דיגיטל" אומר ל"כיכר השבת" כי "אומנם במערכת הבחירות הנוכחית רק חלק קטן מהמועמדים והמפלגות מנצלות את הפלטפורמות האלו היטב אך אין ספק שעם הזמן ולקראת הבחירות הבאות (כמו גם בשגרה הפוליטית בכנסת הבאה) נראה שימוש שהולך וגובר גם כאן".
"כולם מדברים על העימות הצפוי בין ראשי המפלגות – האם ביבי יתעמת מול בוז'י, כמה זמן שידור יהיה לכל אחד וכדו', אבל האמת חייבת להאמר. העימות כבר התקיים זה מכבר. והוא מתקיים כמעט מידי יום. ברשתות החברתיות".
"אנחנו עדים לזה מדי יום ב"קרב הציוצים" שמתנהל בטוויטר, בבחירות 2015 כמעט כל ראשי המפלגות לא רק פותחים דף ברשתות החברתיות אלא ממש פעילים בה. מעבר להתכתשויות בין הפוליטיקאים, פייסבוק וטוויטר מאפשרות לנבחרי הציבור לראשונה קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הבוחרים. ניתן להעביר את המסרים לבוחרים הפוטנציאליים באופן ישיר ובלי להיות תלויים בכתבים ועורכים שונים שלא בהכרח יעבירו את המסר בצורה הנכונה והראויה".
"גם בזירה החרדית מתחילים לראות את הכניסה הפוליטית לזירת הדיגיטל. מסרים מופצים בצורה חצי רשמית בוואטסאפ, אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל משחררים סקופים בטוויטר, ולראשי המפלגות הספרדיות יש אפילו דפים רשמיים בפייסבוק, אפילו ביהדות התורה כבר מרגישים שינוי – מצאנו את ח"כ משה גפני משתתף בראיון בו ענה לגולשים על שאלות בלייב צ'אט באמצעות אתר הארץ".
"אחד מהתובנות הידועות ביותר ממערכות בחירות בעולם קובעות כי בתמימות דעים מוחלטת, סיבת היבחרו בקדנציה השניה של אובמה, נעוצה בקמפיין הדיגיטל של הצוות שלו, שפילח קולות צפים ומתנדנדים ברמת דיוק מעוררת הערצה".
"גם המפלגות החרדיות (ובשלב זה, המפלגות הספרדיות) הבינו שיש קולות צפים וקולות מתנדנדים מעבר לגרעין הקשה של החרדים המצביעים באופן "מסורתי" למפלגת "האם", ועל מנת להגיע אליהם, לדבר בשפתם ולייצר אתם דו שיח אמתי, כבר לא צריך להרים קמפיינים גדולים ויקרים. צריך להשתמש בכלי הדיגיטלי".
מרגליות טוען כי "למרבה הפרדוקס, דווקא למפלגות החרדיות, יש לא מעט סיבות להשתמש בדיגיטל בבחירות 2015. החכי"ם החרדיים ידועים כחכי"ם הפעילים ביותר בתחום החברתי, ככאלה הפועלים למען הזולת ללא הבדל דת וגזע ובתיקיהם רקורד מרשים של חוקים שהניעו את אמות הסיפים של מעמד הביניים. (חוק טיפולי שיניים חינם של ליצמן, חוק מס מאוחד לזוגות עצמאיים של גפני ועוד דוגמאות רבות) אם רק ישכילו במפלגות החרדיות לשלוח מסרים מדוייקים לציבור הכללי, ובכלים שהחילוניים צורכים, יש סיכוי סביר שמאגר המצביעים יגדל.
"נקודה נוספת שייכת לקולות הצפים "בתוך" הציבור החרדי. חרדים רבים מספור נמצאים בניו מדיה, צורכים את החדשות, הצרכנות ושאר הדברים ישירות מהדיגיטל וכבר לא מציצים אפילו ביומונים הוותיקים. גם כאן יש מאגר לא קטן של מצביעים פוטנציאליים שניתן (ורצוי) לצרף למאבק להשגת עוד ח"כ למפלגות החרדיות".
מרגליות טוען עוד כי "רוב מוחלט של הפעילות ברשתות החברתיות לא מתבצע על ידי הפוליטיקאים עצמם, אלא באמצעות אנשי מקצוע שיודעים את השפה של הניו מדיה, מבינים את אפשרויות הפרסום שמאפשרות להגיע לקהל היעד הרלוונטי, והכי חשוב – כאלה שיודעים להביא לא רק לייקים אלא גם בוחרים".
מקור: כיכר השבת